Când vine vorba de analiza vânzărilor în funcție de mai multe criterii, cum ar fi clientul, produsul, magazinul, angajatul sau data vânzării, nu există ceva mai potrivit decât un tablou de bord (dashboard) cu slicer-e interconectate.
Acest instrument extraordinar oferă utilizatorului final posibilitatea de a alege care sunt cele mai interesante unghiuri din care să poată privi un anumit raport, similar întrucâtva cu un regim all-inclusive: toate datele necesare sunt disponibile și, în final, ingredientele sunt o chestiune de alegere și de gust personal.
Mi-au plăcut întotdeauna dashboard-urile, deoarece au rezonat cu felul meu nativ de a fi, mereu înclinat spre variantele DYI, dar am primit și confirmarea clienților mei că acesta este un instrument excelent de monitorizare aflat la dispoziția lor, pentru rapoartele pe care le-am creat împreună.
De această dată vom proiecta un dashboard simplu, dar cât se poate de flexibil, pentru a răspunde la câteva întrebări de afaceri care apar frecvent: care sunt vânzările totale la nivel de an, de client, de magazin, de produs, în evoluție lunară și ca valoare totală cumulată. Acesta ar fi punctul de plecare al oricărei analize de afaceri, mai ales că datele sursă pot fi actualizate în orice moment (cu condiția ca noile date de vânzări să fie descărcate dintr-o sursă externă conectată la raportul Excel, cum ar fi un sistem CRM, de exemplu).
V-am făcut curioși să vedeți cum ar putea arăta acest dashboard? Haideți să vedem împreună care sunt pașii de urmat pentru a-l construi!