Un raport important pentru orice companie este legat de informațiile aferente vechimii în muncă a angajaților săi. De exemplu, în unele țări, legislația impune ca o companie să acorde angajaților câte o zi suplimentară de concediu pentru fiecare 5 ani încheiați de activitate, după o anumită vârstă.
Există, de asemenea, cazuri în care angajatul are nevoie de o adeverință care să precizeze numărul total de ani, luni și zile lucrate într-o anumită perioadă de timp: de exemplu, aceasta poate fi folosită pentru alocarea drepturilor la indemnizație de șomaj în cazul unei concedieri, sau pentru obținerea unui împrumut de la bancă, etc.
În exemplul nostru de astăzi, avem informații despre angajații noștri și data de angajare a fiecărei persoane, și dorim să știm (de fiecare dată când deschidem fișierul) de câți ani, luni și zile sunt angajații noștri. Avem nevoie de aceste informații pe 3 coloane separate, astfel încât să le putem filtra ulterior în funcție de fiecare situație punctuală (de exemplu, pentru angajații care au mai mult de 5 ani încheiați în cadrul companiei noastre, pregătim o surpriză sub forma unui bonus).
Să vedem cum putem construi acest raport folosind 2 metode diferite, dintre care una ne-ar putea oferi răspunsuri greșite (conform unui avertisment enunțat de Microsoft, legat de funcția folosită!).