Top 3 rapoarte Excel care-ți pot schimba viața

Nu știu dacă v-am mai spus, dar deși nu sunt deloc superstițioasă, pentru mine numărul 13 a fost mai mereu legat de bucurii și mai deloc de ghinioane 😊, iar data de 13 iunie a acestui an n-a făcut excepție.

Am fost invitată să expun o parte din experiența mea legată de Excel și diferitele solicitări din partea clienților cu care am colaborat până acum, în cadrul canalului Youtube SSBI Central (o casă minunată pentru oricine interesat să învețe mai multe despre instrumente mai avansate ale Excel-ului și mai ales despre Power BI).

A fost o incredibilă și nesperată onoare pentru mine să fiu parte din acest demers, și le mulțumesc foarte mult celor 2 Cristi (Cristian Angyal și Cristian Prifti) pentru invitație, pentru tot suportul oferit, și nu în ultimul rând, pentru coordonarea acestui extraordinar mediu care de-a lungul timpului a găzduit (și va găzdui și pe viitor!) nume mari “din industrie”. Dacă nu v-ați abonat deja la acest canal, nu amânați să o faceți: este o zonă în care excelența este la ea acasă.

Și…. despre ce am vorbit eu? 😊

Când avem de gestionat o mulțime de date care vin peste noi, s-ar putea să ne fie foarte greu să le identificăm doar pe acelea care ne sunt de fapt necesare, pentru a lucra mai eficient. Dar asta nici măcar nu este toată povestea: odată ce obținem datele corecte, cum putem fi siguri că nu vom fi înghițiți de acele task-uri repetitive? Ei bine, nu există o soluție universal valabilă, dar hai să parcurgem împreună 3 exemple unde putem utiliza Power Query în Excel pentru a ne automatiza munca.

Mai întâi, vom vedea cum putem construi o bază de date dintr-o mulțime de informații separate, care provin din diferite câmpuri ale unor documente de același tip: avem mai multe facturi Excel încărcate într-un folder, și am dori să extragem informațiile relevante din acestea, ca de exemplu numărul, data emiterii, numele clientului, valoarea facturii, etc.

În al doilea rând, avem un fișier de evidență a prezenței care este completat de colegul nostru de la HR, care dorește să opereze înregistrările într-un anumit fel, dar îl avem în vedere și pe colegul nostru de la departamentul Financiar, care are nevoie de un raport cu un aspect total diferit. Putem să-i împăcăm oare pe cei 2?

Și în al treilea și nu ultimul rând, să parcurgem o cerință simplă, dar foarte utilă pentru munca noastră de zi cu zi: cum putem importa cursurile de schimb oficiale ale BNR, pentru a le putea folosi în rapoartele noastre, inclusiv aplicabile unor posibile tranzacții de sfârșit de săptămână, din zile nelucrătoare?

Fișierele de lucru, precum și cele în varianta rezolvată, se pot descărca de aici.

La treabă! 😊