Top al valorilor și identificarea celor mai mici vânzări folosind pivoții

Săptămâna trecută am utilizat reguli de validare a datelor cu restricții (pe 2 niveluri ierarhice) pentru a obține o listă cu primele 5 produse care au avut cele mai mici vânzări pentru un anumit magazin dintr-o anumită categorie.

Aceste informații ar fi fost folosite ulterior pentru a planifica câteva campanii de marketing, în vederea creșterii vânzărilor acestor tipuri de produse.

Modul de lucru a fost destul de complicat, și pe lângă validarea datelor am folosit și o combinație a câtorva funcții avansate Excel precum XLOOKUP, FILTER, UNIQUE, SORT, SMALL… așadar, săptămâna aceasta vom construi o modalitate foarte simplă de a obține aceleași rezultate, folosind un pivot și 2 slicer-e interconectate, pentru a filtra datele exact în felul în care avem nevoie și, de asemenea, pentru a limita numărul de rezultate afișate de pivot.

Să vedem cum reușim să facem acest lucru!