Calculul reducerii prețului unitar în funcție de cantitate

În cele mai multe cazuri, clienților fideli sau celor cu care dorim să construim relații pe termen lung li se oferă diverse tipuri de reduceri, care sunt diferite de cele oferite clienților noi. Pentru clienții noi există de obicei o reducere unică acordată odată cu prima lor achiziție, sau poate primesc mostre gratuite ale produselor companiei, astfel încât să încerce produsele înainte de a decide să le cumpere (sau nu).

Există însă și campanii de reduceri dedicate acelor clienți care sunt deja partenerii noștri de afaceri de mai mult timp, sau care au cumpărat cantități semnificative dintr-un anumit produs.

În aceste cazuri, putem configura valori specifice fiecărui produs din oferta noastră (sau măcar pentru o parte dintre ele), cu cantitățile minime care ar trebui să fie cumpărate pentru a se obține reduceri: odată ce un client atinge această valoare cantitativă a vânzărilor pentru un anumit produs, următoarele achiziții îi vor fi oferite la un preț unitar mai mic, ca răspuns la relația excelentă pe care o avem cu clientul respectiv. Același lucru se poate face și în cazul serviciilor: putem avea prețuri diferite pentru clienții cu proiecte mai mici de 60 de ore, de exemplu, în comparație cu clienții pe termen lung sau cu care colaborăm pe proiecte mai mari, de 60 de ore sau mai multe, și care vor primi oferte mai avantajoase de prețuri orare.

În exemplul nostru de astăzi, dorim să analizăm vânzările din ultimii 3 ani, pentru a vedea care ar fi fost impactul valorii totale a vânzărilor, dacă am fi oferit reduceri de 10% clienților noștri odată ce au ajuns la un anumit număr de bucăți cumpărate din fiecare produs comercializat. Fiecare produs are propriul său prag de volum al vânzărilor luat în calcul, care poate fi modificat cu ușurință odată ce analiza noastră este finalizată, și dorim să estimăm cât ar fi fost aceste prețuri reduse în fiecare caz. De exemplu, avem o condiție de 10.000 de cutii pentru ceaiul de vanilie, ceea ce înseamnă că orice client care a cumpărat cel puțin această cantitate ar fi avut dreptul să primească o reducere de 10% din prețul unitar, odată atins acest prag.

Să vedem cum putem construi acest raport!