La construirea Dashboard-urilor, există întotdeauna preocuparea legată de spațiu: design-ul ar trebui să fie cât mai eficient, pentru ca rapoartele să răspundă pe deplin nevoilor utilizatorilor cărora li se adresează.
Prea multe grafice așezate pe aceeași pagină o vor aglomera foarte mult, și nu este întotdeauna nevoie de rapoarte detaliate atunci când construim tablouri de bord destinate managerilor de top.
În acest context, construirea unor grafice frumoase, dar de dimensiuni relativ mari, s-ar putea să nu ne ajute, caz în care, pornind de la solicitările primite, putem găsi o soluție diferită prin utilizarea graficelor de tip Sparkline.
În exemplul nostru de astăzi, vom prezenta vânzările la nivel de client, pe 3 ani, ca valoare cumulată, și în loc de un grafic foarte încărcat care să conțină toți anii, trimestrele și clienții, vom construi grafice Sparklines pentru întreaga perioadă, pentru fiecare client, folosind doar o singură coloană lângă cea care conține valoarea totală a vânzărilor pentru clientul respectiv.
Procedând astfel, vom oferi managerilor valoarea totală a vânzărilor pe client, pentru a evidenția contribuția acestora la veniturile totale din vânzări și, în același timp, vom arăta într-un mod compact și evoluția vânzărilor fiecărui client pe trimestre, pentru întreaga perioadă.
În acest fel, chiar dacă valoarea totală a vânzărilor pentru un anumit client ar putea fi destul de mare, se va putea observa, de asemenea, un eventual volum descendent al vânzărilor în ultimele luni sau trimestre, sau invers.
Ești gata să vezi cât de ușor este să obții acest tip de grafic? Să începem!