Evidența stocurilor și asigurarea unui stoc minim per produs

Există multe modalități prin care îți poți urmări stocurile de produse, pentru a te asigura că ai întotdeauna cantitatea necesară pentru a ține pasul cu comenzile clienților tăi. De asemenea, inventarul care trebuie făcut la sfârșitul fiecărui an este o cerință legală, așa că și acest aspect trebuie să poată fi gestionat de instrumentul pe care îl folosești în prezent, oricare ar fi acesta.

De cele mai multe ori, stocul este gestionat prin intermediul unui software dedicat, mai ales dacă produsele pe care le ai sunt mai complexe: de exemplu, poți avea același produs în culori diferite, astfel încât vei avea nevoie fie de un ID diferit pentru fiecare culoare a aceluiași produs, fie de un ID comun la nivel de produs, împreună cu un atribut corespondent fiecărei culori. De asemenea, poate că produsele tale au dată de expirare, așa că în acest caz nu contează doar cantitatea, ci și distribuția în timp a unui produs.

Cu toate acestea, în situații simple, stocul tău poate fi gestionat cu succes în Excel, folosind funcții și formule sau chiar Power Query, pentru o flexibilitate suplimentară a rapoartelor și un mod mai avansat de organizare a fluxurilor de date.

În exemplul nostru de astăzi, vom folosi o metodă simplă pentru a construi un raport de gestionare a stocului disponibil curent pentru produsele noastre, începând cu stocul inițial (de la începutul anului), adăugând toate produsele achiziționate până la zi și scăzând toate produsele deja vândute. Rezultatul va fi comparat cu cantitatea minimă care trebuie să fie disponibilă în cazul fiecărui produs (în funcție de cât de mult și cât de des vindem efectiv un produs), iar în cazul în care stocul nostru este mai mic decât acest prag calculat, vom adăuga o regulă de formatare condiționată pentru a evidenția aceste cazuri.

Să vedem cum putem face acest lucru!