O altă metodă de analiză a salariilor pe intervale

În majoritatea companiilor, rapoartele legate de salarii trebuie pregătite atent, astfel încât costurile salariale aferente unui angajat să nu se poată identifica exact, pentru a proteja confidențialitatea acestora.

Cu toate acestea, informațiile din bazele de date sunt cât se poate de exacte, deci vom avea nevoie de o modalitate de a grupa aceste salarii în anumite intervale de mărime, specifice fiecărei companii în parte.

După aceasta transformare, putem prezenta rapoarte generale (de exemplu: câți salariați avem în fiecare interval astfel definit), sau putem afișa, într-un anumit context, o listă cu toți salariații incluși într-un anumit interval ales de către utilizatorul final: în acest fel, putem identifica, pentru fiecare persoană, NU suma exactă a costurilor sale salariale, ci intervalul de referință, ceea ce este mult mai puțin problematic din perspectiva confidențialității.

Săptămâna trecută am folosit funcția VLOOKUP pentru a obține rapoartele dorite, dar astăzi vom utiliza o funcție Excel mai prietenoasă (și mai nouă!): funcția XLOOKUP. Vom obține aceleași rezultate, dar într-o manieră mai simplă. Totuși, nu trebuie uitat faptul că XLOOKUP este recunoscută doar de versiunile mai noi de Office, așadar vă rog să o folosiți doar dacă sunteți siguri că celorlalți utilizatori nu li se va afișa un mesaj de eroare, la deschiderea fișierului primit de la voi.

Să vedem cum procedăm!