O metodă de monitorizare a vânzărilor cumulate pe lună și an

Nu există Raportul Perfect: depinde de atât de mulți factori, ca de exemplu câte detalii vrei să iei în considerare și cine este publicul țintă pentru acel conținut. Unele dintre aceste criterii sunt interdependente: la modul ideal, îți dorești ca managerii de top să vadă imaginea de ansamblu (poate într-un tablou de bord), iar departamentele operaționale să aibă o versiune detaliată a cifrelor din spatele acelui tablou de bord.

Dar ar trebui să ținem întotdeauna cont de faptul că, mai mereu, mai puțin înseamnă mai mult, așa că ar trebui să alegem cea mai bună opțiune pentru a prezenta informațiile relevante cât mai concis posibil și să le prezentăm într-un mod atractiv, dar fără a exagera.

În exemplul nostru de astăzi, avem o bază de date cu vânzări zilnice și am dori să construim un raport simplu, dar dinamic, unde utilizatorul să poată alege anul și să vizualizeze vânzările lunare pentru anul respectiv. Vânzările lunare trebuie prezentate în 2 moduri diferite pentru fiecare sfârșit de lună: MTD (total vânzări în cadrul lunii respective) și YTD (total vânzări de la începutul anului până la ultima zi a lunii respective).

Există mai multe modalități de a construi acest raport, dar vom alege astăzi o variantă care utilizează mai multe funcții Excel interesante, și vom vedea și ce ar putea merge prost dacă nu ne verificăm rezultatele după finalizarea dezvoltării raportului.

Să vedem împreună cum răspundem acestei cerințe!