În cele mai multe cazuri, clienților fideli sau celor cu care dorim să construim relații pe termen lung li se oferă diverse tipuri de reduceri, care sunt diferite de cele oferite clienților noi. Pentru clienții noi există de obicei o reducere unică acordată odată cu prima lor achiziție, sau poate primesc mostre gratuite ale produselor companiei, astfel încât să încerce produsele înainte de a decide să le cumpere (sau nu).
Dar există și programe de reduceri dedicate fiecărui client la data lui aniversară: de exemplu, în fiecare an putem sărbători data la care am început colaborarea cu clientul respectiv, oferindu-i o reducere pentru toate achizițiile făcute în acea zi.
În funcție de politica noastră comercială, putem oferi această reducere și clienților noi, dacă în ziua semnării contractului au făcut imediat și o achiziție (de exemplu, putem anunța acest tip de reducere pe website-ul nostru) sau îi putem exclude din această promoție, până când împlinesc un an de la data semnării contractului (și oferim această reducere sub forma unei surprize, după primul lor an).
În exemplul nostru de astăzi, avem o bază de date cu vânzările zilnice și, de asemenea, lista clienților noștri cu atributele lor relevante (inclusiv ziua în care am început colaborarea: ziua în care am semnat contractul). Desigur, nu toți au făcut o achiziție imediat în acea zi, așa că avem doar câteva cazuri pe an, cel puțin la început! Dorim să calculăm suma totală a vânzărilor, aplicând o reducere de 5% la toate achizițiile făcute de fiecare client la data lui aniversară, oferind această reducere inclusiv clienților noi care au cumpărat imediat produse (exact în acea zi).
Să vedem cum putem construi acest raport!