În cele mai multe cazuri, clienților fideli sau celor cu care dorim să construim relații pe termen lung li se oferă diverse tipuri de reduceri, care sunt diferite de cele oferite clienților noi.
Pentru clienții noi există de obicei o reducere unică acordată odată cu prima lor achiziție, sau poate primesc mostre gratuite ale produselor companiei, astfel încât să încerce produsele înainte de a decide să le cumpere (sau nu).
Există însă și reduceri de sezon, care sunt oferite într-un interval de timp definit, pentru toate produsele sau pentru un anumit produs relevant pentru campania respectivă.
De cele mai multe ori, acestea sunt sincronizate cu evenimente mari dintr-un an, relevante pentru produsele companiei (dacă este cazul): Ziua Îndrăgostiților, prima zi de primăvară, Ziua Internațională a Femeii, Paște, Crăciun, Anul Nou și așa mai departe. În funcție de produsele companiei, există și alte ocazii de a sărbători și de a oferi reduceri, cum ar fi (de exemplu) prima zi de școală pentru o companie care vinde rechizite de birou.
În exemplul nostru de astăzi, avem o bază de date cu vânzările zilnice pentru anul precedent, precum și lista campaniilor noastre comerciale. Am dori să calculăm, folosind volumele de vânzări de anul trecut, cât de semnificativă a fost reducerea oferită pentru achizițiile de Crăciun și Anul Nou, pentru a ne face o idee despre impactul pe care l-ar putea avea reducerea respectivă în aceeași perioadă de timp, pentru anul curent.
Să vedem cum putem construi acest raport!