Când vine vorba de vânzări, nu există Raportul Perfect: depinde de atât de mulți factori, ca de exemplu câte detalii vrei să iei în considerare și cine este publicul țintă pentru acel conținut. Unele dintre aceste criterii sunt interdependente: la modul ideal, îți dorești ca managerii de top să vadă imaginea de ansamblu (poate într-un tablou de bord), iar departamentele operaționale să aibă o versiune detaliată a cifrelor din spatele acelui tablou de bord. Dar ar trebui să ținem întotdeauna cont de faptul că, mai mereu, mai puțin înseamnă mai mult, așa că ar trebui să alegem cea mai bună opțiune pentru a prezenta informațiile relevante cât mai concis posibil și să le prezentăm într-un mod atractiv, dar fără a exagera.
În exemplul de astăzi, solicitarea operațională a clientului este pentru un raport foarte simplu, care să conțină câte puțin din fiecare: o versiune centralizată a vânzărilor totale pe angajați, pentru a le avea la îndemână și a vedea situația comparativă, și apoi un raport care să-i ofere posibilitatea de a selecta un anumit angajat din prima listă, obținând detalii care să-i ofere o înțelegere mai profundă a contextului specific legat de performanța sa: data angajării și vechimea, locația magazinului, costurile salariale lunare care ar putea fi uneori văzute ca un target lunar minim, etc.
Rapoartele sunt construite în mod intenționat destul de simplu și deloc ideal în această etapă, deoarece reprezintă doar o primă variantă de lucru, trecând în revistă informațiile care pot fi obținute pe baza surselor de date disponibile și, de asemenea, identificând eventualele surse de date pe care nu le avem încă. Urmăriți-mă pentru a vedea cum putem începe această analiză și cât de departe putem ajunge, pe drumul nostru de a crea rapoarte care să răspundă la orice întrebare de business.
Săptămâna viitoare vom descoperi împreună câteva lucruri de îmbunătățit sau chiar de corectat în raportul existent, înainte de a continua cu o modificare de structură a design-ului său. Dacă bănuiți deja despre ce este vorba, este grozav și vă încurajez să postați în comentarii sugestiile voastre. Dacă nu, vă dau un mic indiciu: are legătură cu felul în care prezentăm lista angajaților, și de asemenea avem de făcut și o corecție minoră pentru a ne asigura că toți angajații sunt identificați corect. Mai mult decât atât, va trebui să ne asigurăm că o comparație între cheltuieli și venituri, așa cum este făcută acum, are sens din perspectiva afacerii.
La treabă!